Informacija o pripremi rekonstrukcije županijske ceste kroz Tugare
Županijska uprava za ceste Split, koja upravlja s najvećom mrežom cesta u RH (1700 km), na zaobalnom prometnom pravcu Split – Strožanac – Tugare – Omiš duljine oko 20 km ceste, u proteklom vremenu rekonstruirala je i izgradila oko 13 km cesta te je preostalo rekonstruirati dionicu od 5,5 km kroz Tugare, kao i dionicu od 1,4 km kroz Žrnovnicu, koja je u nadležnosti grada Splita.
Do sada su rekonstruirane dionice od Strožanca do Žrnovnice, od Žrnovnice do Srinjina, te od Tugara do Omiša. Dionica kroz Tugare tada je bila kvalitetnija u odnosu na ostale dionice, zbog čega je i dan prioritet rekonstrukciji lošijih dionica ove ceste. ŽUC je bio pripremio i projekt za izgradnju obilaznice Žrnovnice u duljini oko 1,4 km, ali je ta cesta od 2012. u nadležnosti Grada Splita.
Rekonstrukcija ceste kroz Tugare u planovima je ŽUC-a, a krajem 2020. godine ishođena je lokacijska dozvola nakon dugotrajnog upravnog postupka. Dionica je duljine oko 5,5 kilometara i potrebno je izvlastiti oko 700 čestica zemljišta.
Glavni cilj projekta je osim rekonstrukcije kolnika izgraditi nogostup te oborinsku odvodnju ceste. Nogostup će biti širine 1,6 metara, u skladu s prostornim ograničenjima, cijelom duljinom, a kroz naselje će biti s obje strane.
Za usporedbu, državna cesta D8, od Splita do Omiša, na velikom dijelu uopće nema nogostupa, iako ima duplo već promet.
ŽUC je u projekt uključio ostalo javnopravna tijela, te će se zajedno s rekonstrukcijom ceste izgraditi kanalizacija, javna rasvjeta i DTK. Sva postojeća autobusna stajališta, koja su sada većinom na kolniku, bit će rekonstruirana u ugibališta, a lokacije su utvrđene s predstavnicima Prometa d.o.o. i predstavnicima lokalne samouprave.
Zbog uključivanja svih navedenih projekata, koji su od interesa za kvalitetu života mještana Tugara, u jedan projekt, kao i koordinacije svih subjekata koji upravljaju svim infrastrukturama i osiguranja sredstava za njihovo financiranje tražilo je dodatni angažman i dodatno vrijeme. Sve ovo radimo kako bi se izbjeglo kopanje ceste nakon rekonstrukcije.
Na isti način pripremali smo projekt rekonstrukcije ove ŽC na dionici kroz Tugare, u skopu koje će biti ugrađena kanalizacija, javna rasvjeta i sva druga komunalna oprema. Omiški vodovod je pripremio projekt, ali još nije riješio njegovo financiranje niti ishodio građevinsku dozvolu.
Geodetski elaborat za provedbu lokacijske dozvole je završen i predan na pregled u katastar. Nakon potvrde pokrenut će se rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, koje će se odvijati paralaleno s postupkom ishođenja građevinske dozvole te javnom nabavom za radove i stručni nadzor.
Glavni projekti za rekonstrukciju ceste su završeni, a u cijeli proces je bila uključena lokalna zajednica. Projekt je predstavljen mjesnim odborima, a vlasnici kuća i zemljišta već dvije godine svakodnevno dolaze na uvid u projekt nastojeći zaštititi svoje interese te se nastoji svima izaći u susret, a da se ne ugrozi kvaliteta projekta.
Projekt javne rasvjete naručio je Grad Omiš te je pri završetku. Projekt kanalizacije vodi Vodovod Omiš i uskoro očekuju dobivanje građevinske dozvole, ali ni oni još nemaju osigurano financiranje.
Procijenjena vrijednost radova na rekonstrukciji same ceste je oko 13 milijuna eura, bez troškova za imovinsko-pravne odnose. To predstavlja više od polovice proračuna ŽUC-a, čija je prva zadaća održavanje mreže postojećih cesta te vlastitim sredstvima nismo u mogućnosti u kratkom vremenu izvršiti sve radove. Stoga smo skupa sa Splitsko-dalmatinskom županijom zatražili financijsku potporu od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Hrvatskih cesta, kako bi se rekonstrukcija ove prometnice provela u optimalnom roku od 1,5 godinu.
Ukoliko u skoro vrijeme riješimo izvore financiranja za rekonstrukcije ceste i izgradnju kanalizacije natječaj za izvođenje radova mogao bi se raspisati u rujnu ove godine.
Ukoliko se ne osiguraju dodatni izvori finacniranja i ŽUC to bude morao financirati vlasititim sredstvima rokovi za završetak rekosntrukcije mogli bi se produljiti na dodatne 3,5 godine.
Napominjemo kako se rekonstrukcijom ove prometnice neće riješiti svi prometni problemi mještana Tugara. Naselje se ubrazno širi i urbanizira i to treba pratiti i razvoj i izgradnja kompletne nove prometne mreže unutar naselja, a funkciju ove glavne prometnice kojom se odvija međumjesni promet treba dugoročno zaštiti i očuvati.